الأحد، 4 أكتوبر، 2009

برنامج التسويق المستهدف لكروت شحن الموبايل والتليفون المنزلى

بسم الله الرحمن الرحيم
برنامج التسويق المستهدف لكروت شحن الموبايل والتليفون المنزلى
هذا البرنامج مخصص لشركات المحمول _شركات التليفون المنزلي _وكلاء المحمول
معكم :وائل عبد الحميد محمد
الملقب ب :وائل كليك
نتكلم ببساطة لتبسيط الامور
كل منتج له طلب وعرض اي المنافسون اي باللغة العامية عدوك ابن كارك.
والفرق بين الطلب الاجمالي لمنتج معين والعرض الاجمالي لنفس المنتج وهو الفجوة التسويقية العامة(رجاء حفظ هذا المصطلح
اما بالنسبة لكل منطقة تسمي الفرص التسويفية
وهذه الفرص التسويقية هي الاوردرات التي تنفذ في العمل او الاودرات التى تؤجل لغدا او للاسبوع القادم او الشهر القادم
وطبعا لقياس الفجوة التسويقية بشكل عام
لازم يتم حصر كامل للجمهور المستهدف لمنتج معين
servay
وطبعا هتسألنى ايه هو الجمهور المستهدف لمنتج كروت شحن الموبايل
1_ محل موبايل
2_سنترال
3_سوبر ماركت مستقل
4_بقالة جملة
5_بقالة
6_مقلة
7_محل البان
8_مكتبة
9_كشك
وطبعا يتقسم شكل الجمهور المستهدف
الى اربع انواع
1_عميل مسجل :(اي معه رخصة محل
وسجل تجاري وبطاقة ضريبية واخيرا وصل نور تجاري)
2_عميل منظم : اي معه
سجل تجاري وبطاقة ضريبية واخيرا وصل نور تجاري
وليس مع رخصة منشأة
3_ عميل عشوائي: محل او منزل معه وصل نور منزلي
4_الاسواق الخاصة : المؤسسات الكبيرة
النوادي والمدارس والمصانع
وطبعا الاستقصاء يكتب فيه الاتى
اسم الشركة المنتجة
رقم خدمة العملاء
ثم الجدول الاتى
مسلسل اسم المسئول التعامل فى كروت الشحن النشاط العنوان رقم التليفون رقم الموبايل استفسارات واراء العميل توقيع العميل الكميات المطلوبة الخدمة
وهذا الاستقصاء
لعمل عملاء data base
والمشكلة ان معظم الشركات الكبيرة والمصانع لا تملك هذا database
ليحدد اجمالى طلب المستهلكين
وطبعا علي اي شركة ان تدرس وتحلل المنافسة
فعليها ان تدرس موقفها وتحدد نواحي القوة والضعف
وتدرس موقف المنافسين
وتحدد عوامل القوة والضعف لديهم
وتكون مستعدة لمواجهة الهجمات التسويقية من
جانب المنافسين وتوجه اليهم الضربات الوقائية اذا لزم الامر
وطبعا هذا الاستقصاء (السيرفيي)
لابد ان يكون معه خريطة مترية
اي مقربة الي اقرب 20 او 40 متر مربع
وهذه الخريطة بتجهز ببرنامج
arc gis
ويحدد فيها مكان العميل بالتنقيط بال
gps
دعوني اسألكم
كم رجل يعرف ال جي بي اس في مصر
ستجد انه اقلية
رغم انه موجود في امريكا من عقود
Marketing program targeted to scratch cards and mobile phone home
This program is dedicated to the cell phone companies _ _ domestic phone companies and mobile agents
With you: Wael Abdel Hamid Mohamed
Alias: Wael Click
Simply talking to simplify things
Each product has a demand and supply of any competitors in the vernacular of any enemy Ibn Kark.
The difference between the total demand for a particular product and the overall presentation of the same product, a marketing gap Assembly (Please save this term
As for opportunities for each area called delaying tactics
These marketing opportunities are Udarat carried out in the work or that Alaudrat postponed for tomorrow or the next week or next month
And of course to measure the gap in general marketing
Needed is a full inventory of the target audience for a particular product
servay
And of course Htisolny A is the target audience for the product scratch cards mobile
1_ replace Mobile
2_ Central
3_ independent supermarket
4_ grocery buyers
5_ grocery
6_ eyeball
7_ milk shop
8_ Library
9_ booth
And of course broken apart form the target audience
Into four types
1_ Client Registered: (ie, with store license
The record trading and a tax card, and finally arrived light commercial)
2_ client organizer: any with him
Commercial Register and a tax card, and finally arrived light commercial
And not with the License
3_ client random: the place or a house with Nour arrived home
4_ private markets: large enterprises
Clubs, schools and factories
And of course the survey write the following issues
The name of the manufacturer
Customer service number
Then the following table
Series name of the official dealing in shipping activity Graphics Address Phone Number Mobile Number queries and opinions of the client signing the quantities required client service
This survey
The work of the clients data base
The problem is that most large companies and factories do not have this database
To determine the total consumer demand
Of course, for any firm to examine and analyze the competition
It must examine its position and determine the strengths and weaknesses
And examine the position of competitors
And identify the strengths and weaknesses of their
And be prepared to counter attacks from the marketing
By competitors and thanked them pre-emptive strikes if necessary
Of course this survey (Alsierweij)
Must be the map with metric
Any rounded to the nearest 20 or 40 square meters
This program mobilizes the map
arc gis
And must specify the location of the customer drip Pal
gps
Let me ask you
How a man who knows the GPS in Egypt
You will find that a minority
Although he is in America from decades

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق